Ostatnie wpisy

ZŁOTY MIESIĄC CZYLI JAK ZADBAĆ O KOBIETĘ W POŁOGU WG TMC CZ. 5

Dieta poporodowa powinna wspierać nasz układ pokarmowy, który w ten sposób będzie umożliwiał powstawanie postnatalnego jingu.  Aby dieta wspierała układ pokarmowy powinna nie obciążać żołądka a więc np. produkty zbożowe muszą być dobrze ugotowane a zupy zawierać odpowiednio dużo płynu, aby były łatwo przyswajalne.

WARZYWA KAPUSTNE

Kapustne zawierają także duże ilości witaminy C,  K, H oraz witamina U (S-metylometionina). Została ona po raz pierwszy wyizolowana w 1966 roku z kapusty. Witamina U ma działanie antynowotworowe oraz przyśpiesza gojenie wrzodów żołądka, zapobiega również powstawaniu kamicy żółciowej Duże ilości witaminy U znajdują się w kapuście chińskiej.

ZŁOTY MIESIĄC CZYLI JAK ZADBAĆ O KOBIETĘ W POŁOGU WG TMC CZ. 3

Druga ważna rzecz po porodzie to masaż jako forma profilaktyki, aby nie dopuścić do zastojów krwi. Krążenie krwi jest słabe, jest mniej krwi a do tego we krwi jest więcej protein co może wywołać powstanie skrzepów krwi. Wykonuje się głównie masaż piersi dla lepszej laktacji i podbrzusza dla lepszej cyrkulacji krwi w tym obszarze co będzie sprzyjać lepszej regeneracji narządów rodnych i nie powstawaniu skrzepów krwi w tym wrażliwym obszarze. Sprzyja to również regeneracji jing.

ZŁOTY MIESIĄC, CZYLI JAK ZADBAĆ O KOBIETĘ W POŁOGU WG TMC – CZ.2

Część kobiet myśli, że jeśli nie będą mocniej ćwiczyć, to nie tylko nie zrzucą wagi, a wręcz leżąc i regenerując się przybędą na wadze. To błędna logika, bo jest dokładnie odwrotnie. Regeneracja narządów wewnętrznych, Krwi i Qi spowoduje, że stopniowo metabolizm poprawi się i matka w naturalnym rytmie zacznie zrzucać wagę.

Śledź nas na Facebooku

Pin It on Pinterest

Share This